About Mental Health

Mental health is a state of well-being in which an individual realizes his or her own abilities, can cope with […]

اكمل

Mental health is a state of well-being in which an individual realizes his or her own abilities, can cope with the normal stresses of life, can work productively and is able to make a contribution to his or her community.

Ways To Boost Your Mental Health:

-Express your feelings:
Talking about your feelings is not a sign of weakness. If it seems hard at the beginning, give it some time.
Transforming your stressful thoughts into verbal or written words will make you feel that things are simpler than they seem!

-Do something you’re good at:
Start your day with something you’re good at and most importantly you enjoy doing it! This peaks your self confidence and gives you a boost to continue doing other major tasks..

-Customize handmade items:
Trying something by hand like painting complex geometries, crafting or making handmade experiments will shift your focus on the present, and give you a sense of uniqueness.

-Show love and gratitude:
Expressing love to your surrounding is a very warm thing that will make you feel safe and secure, so does expressing gratitude – thankfulness – for it is a universal kind of love.

-Leave your cell phone, and go on a trip:
It is a technological era where we are all attached to our cell phones or laptops for work and educational purposes. However, being addicted to our cell phones – especially for social media – can effect our mental health negatively. Recognize the differemce between real & virtual life.
Organizing a trip with close friends and family can boost your happiness. Remember you always need a break from time to time, and it’s your right to have it. Go for it !

-Shake while laughing or crying:
although shaking is a spontanious reflex that we usually do while laughing or crying, we can increase its rate. The excessive energy we have can be transformed into mechanical and thus this is how negative or accessive energy is released and a person’s attitude can be returned to its balanced status back again.

-Practice the Five’s:
•Eat well: the diet is directly related to the mood. The brain needs a mix of balanced nutrients to stay healthy and function well.
•Sleep enough: sleep disturbances can exacerbate the symptoms of many mental conditions including depression, anxiety, and bipolar disorder, thats why it is very important to sleep enough.
•Drink enough: Research shows that drinking enough water can reduce the risk of depression and anxiety.
•Expose to sunlight: Exposure to sunlight is thought to increase the brain’s release of a hormone called serotonin. Serotonin is associated with boosting mood and helping a person feel calm and focused.
•Exercise: Studies show that there is approximately a 20% to 30% lower risk of depression and dementia for adults participating in daily physical activity.

-Consume Dark Chocolate:
Boost your mood and eat dark chocolate from time to time. Past studies found that consuming chocolate may help improve your mood and make you feel calmer and more content, partly because dark chocolate stimulates the production of endorphins, the chemicals in the brain that create feelings of pleasure.

-Supply your body with Omega-3 and fatty acids:
Make Omega-3 in your daily diet. It is scientifically assured that omega-3 balances the mood and is very good for mental health. Omega three is found in fish oil, flaxseed, soybean, and canola oils. Add these to your diet list.

الصحة العقلية والنفسية هي حالة من الرفاه يدرك فيها الفرد قدراته الخاصة، حيث يمكنه التعامل مع ضغوط الحياة العادية، ويمكنه العمل بشكل منتج، ويكون قادرًا على المساهمة في مجتمعه.

طرق لتعزيز صحتك العقلية:

-عبّر عن مشاعرك:
الحديث عن مشاعرك ليس علامة ضعف. إذا بدا الأمر صعبًا في البداية ، فامنحه بعض الوقت. إن تحويل أفكارك المجهدة إلى كلمات شفهية أو مكتوبة سيجعلك تشعر أن الأشياء أبسط مما تبدو!

– افعل شيئًا تُجيد اتقانه:
ابدأ يومك بشيء تجيده والأهم أنك تستمتع به! هذا يزيد من ثقتك بنفسك ويعطيك دفعة لمواصلة القيام بالمهام الرئيسية الأخرى ..

-قم بالصّناعات اليدوية:
ستؤدي تجربة شيء ما يدويًا مثل رسم الأشكال الهندسية المعقدة أو الصياغة أو إجراء تجارب يدوية إلى تحويل تركيزك إلى الحاضر ، وتمنحك إحساسًا بالتفرد.

– اظهر الحب والامتنان:
يعد التعبير عن الحب لمن حولك أمرًا دافئًا للغاية يجعلك تشعر بالأمان والأمان ، وكذلك التعبير عن الامتنان – الشكر – لأنه نوع عالمي من الحب.

-اترك هاتفك الخلوي وانطلق في رحلة:
إنه عصر تكنولوجي حيث نحن جميعًا مرتبطون بهواتفنا المحمولة أو أجهزة الكمبيوتر المحمولة الخاصة بنا للعمل والأغراض التعليمية. ومع ذلك ، فإن الإدمان على هواتفنا المحمولة – خاصةً وسائل التواصل الاجتماعي – يمكن أن يؤثر سلبًا على صحتنا العقلية. التعرف على الاختلاف بين الحياة الواقعية والافتراضية. يمكن أن يؤدي تنظيم رحلة مع الأصدقاء المقربين والعائلة إلى تعزيز سعادتك. تذكر أنك تحتاج دائمًا إلى استراحة من وقت لآخر ، ومن حقك الحصول عليها. أذهب خلفها !

– اهتز أثناء الضحك أو البكاء:
على الرغم من أن الاهتزاز هو رد فعل عفوي نقوم به عادة أثناء الضحك أو البكاء ، يمكننا زيادة معدله. يمكن تحويل الطاقة الزائدة التي نمتلكها إلى طاقة ميكانيكية ، وبالتالي هذه هي الطريقة التي يتم بها إطلاق الطاقة السلبية أو المنفصلة ويمكن إعادة موقف الشخص إلى حالته المتوازنة مرة أخرى.

– تدرب على الخمسة:
• تناول الأطعمة الصّحيّة: يرتبط النظام الغذائي ارتباطًا مباشرًا بالحالة المزاجية. يحتاج الدماغ إلى مزيج من العناصر الغذائية المتوازنة للبقاء بصحة جيدة ويعمل بشكل جيد.
• نم لساعات كافية: يمكن أن تؤدي اضطرابات النوم إلى تفاقم أعراض العديد من الحالات العقلية بما في ذلك الاكتئاب والقلق والاضطراب ثنائي القطب ، ولهذا السبب من المهم جدًا النوم بشكل كافٍ. • اشرب كمية كافية من المياه: تظهر الأبحاث أن شرب كمية كافية من الماء يمكن أن يقلل من خطر الاكتئاب والقلق.
• التعرض للشمس: يُعتقد أن التعرض لأشعة الشمس يزيد من إفراز الدماغ لهرمون يسمى السيروتونين. يرتبط السيروتونين بتعزيز الحالة المزاجية ومساعدة الشخص على الشعور بالهدوء والتركيز.
• تمرّن على الرياضة: تظهر الدراسات أن هناك ما يقرب من 20٪ إلى 30٪ أقل خطر الإصابة بالاكتئاب والخرف للبالغين المشاركين في النشاط البدني اليومي.

– تناول الشوكولاتة الداكنة:
عزز مزاجك وتناول الشوكولاتة الداكنة من وقت لآخر. وجدت الدراسات السابقة أن تناول الشوكولاتة قد يساعد في تحسين مزاجك ويجعلك تشعر بالهدوء والمزيد من المحتوى ، ويرجع ذلك جزئيًا إلى أن الشوكولاتة الداكنة تحفز إنتاج الإندورفين ، وهي المواد الكيميائية في الدماغ التي تخلق الشعور بالسعادة.

– اكثر من تناول الاطعمة التي تحتوي على بأوميغا 3 والأحماض الدهنية: اجعل أوميغا 3 في نظامك الغذائي اليومي. من المؤكد علميًا أن أوميغا 3 يوازن المزاج وهو جيد جدًا للصحة العقلية. تم العثور على أوميغا 3 في زيت السمك وبذور الكتان وفول الصويا وزيوت الكانولا. أضف هذه إلى قائمة نظامك الغذائي.

    No comments yet.

العروضات الحصرية والمزادات