Successful Entrepreneurs

Sara Alsabbagh
January 30, 2021 3:09 pm

How to be a successful entrepreneur?

1- Don’t take “no” as an answer:
The most common thing that entrepreneurs do face is the fear. The fear of failure, which makes them say no for chances and close the gate for themselves sometimes. Saying alot of No-s can be a week point, can close the gate for many hidden things that you will not spotify unless you said yes and attack the chance without any fear. And note that saying yes doesn’t mean you are an easy person, but a flexible one who is ready for new journies in life.

2-Learn from the mistakes:
Its not only your mistakes, but its okay also to learn from your partner’s mistakes too. There’s always another chance to turn your bad choices into good chances; to move on and create something new.

3- Stay curious:
Despite curiousity seems to be a negative subject, but in the business or learning feilds, being curious is something that will always push you forward. Curiousity is the desire to learn and gain new knowledge and the willingness to grow. The moment where an entrepreneur feels enough is a dangerous moment. Its very important to keep being thirsty for knowledge where you can always learn new things and improve the service or product that you’re selling to customers, or even nourish your relations with your clients.

4-Never stand still; Evolve with the times:
Any successful entrepreneur requires business agility, with the ability to learn and adapt to new methods, processes or technology that can make their business stronger and more efficient. Market needs have always been dynamic: both the business and consumer worlds are ever-changing and what worked years, even months ago might not work tomorrow.
Successful entrepreneurs are never too proud to accept when there are new opportunities to enhance their offering and better satisfy the needs of their customers and the market as a whole. A product developed strictly for your own needs would be classed more like a hobby; however, a product developed for the market must be designed to satisfy evolving market needs.

5-Build good relations:
Building relations is the chance to widen your circle and to have the chances to deal with other entrepreneurs or companies especially from your like-mind business industry. Almost always businesses like to deal with companies that they know and trust. Business relationships also include access to finance too. Every entrepreneur wants the very best opportunity to see their business proposition become an established company. This means entrepreneurs have to become highly investable. By nurturing relationships with angel and seed investors, venture capitalists, private investors and even banks, you can set the wheels in motion to secure that all-important entrepreneur funding.

6-Inspire people around you:
Its not only about hiring a qualified team, its also about hiring employees who share you your vision. Where only then you can inspire them and exchange benifits for the sake of growing your business.

7-Trust your gut:
In business also not only in social feilds, there is grey, neither black nor white, there are situations where you feel confused. Trust your gut and follow your instinct and let it guide you. No one know about your business as much as you do! Trust yourself.

كيف تكون رجل أعمال ناجح؟

١- لا تأخذ “لا” كإجابة: الشيء الأكثر شيوعًا الذي يواجهه رواد الأعمال هو الخوف. الخوف من الفشل مما يجعلهم يقولون لا للفرص ويغلقون الباب على أنفسهم أحياناً. يمكن أن يكون قول الكثير من “لا” نقطة ضعف ، وهذا ما يغلق البوابة للعديد من الأشياء التي لن تلتقطها إلا إذا قلت نعم وهاجمت الفرصة دون أي خوف. ولاحظ أن قول “نعم” لا يعني أنك شخص سهل ، ولكنه شخص مرن ومستعد لمجلات جديدة في الحياة.

٢- تعلم من الأخطاء: ليس فقط أخطائك ، ولكن من الجيد أيضًا التعلم من أخطاء شريكك أيضًا. هناك دائمًا فرصة أخرى لتحويل اختياراتك السيئة إلى فرص جيدة ؛ للمضي قدمًا وإنشاء شيء جديد.

٣- ابق فضوليًا: على الرغم من أن الفضول يبدو موضوعًا سلبيًا ، ولكن في الأعمال التجارية أو التعلم ، فإن الشعور بالفضول هو أمر يدفعك دائمًا إلى الأمام. الفضول هو الرغبة في التعلم واكتساب معرفة جديدة والاستعداد للنمو. اللحظة التي يشعر فيها رائد الأعمال بالرضا هي لحظة خطيرة. من المهم جدًا أن تظل متعطشًا للمعرفة حيث يمكنك دائمًا تعلم أشياء جديدة وتحسين الخدمة أو المنتج الذي تبيعه للعملاء ، أو حتى تغذية علاقاتك مع عملائك.

٤-لا تقف ساكنا؛ تتطوّر مع الزمن: يتطلب أي رائد أعمال ناجح سرعة في العمل ، مع القدرة على التعلم والتكيف مع الأساليب أو العمليات أو التكنولوجيا الجديدة التي يمكن أن تجعل أعمالهم أقوى وأكثر كفاءة. لطالما كانت احتياجات السوق ديناميكية: كل من عالم الأعمال وعالم المستهلك يتغيران باستمرار وما نجح منذ سنوات ، وحتى قبل شهور قد لا يعمل غدًا. لا يفخر رواد الأعمال الناجحون أبدًا بقبولهم عندما تكون هناك فرص جديدة لتعزيز عروضهم وتلبية احتياجات عملائهم والسوق ككل بشكل أفضل. سيتم تصنيف المنتج الذي تم تطويره بدقة لتلبية احتياجاتك الخاصة على أنه أشبه بهواية ؛ ومع ذلك ، يجب تصميم المنتج الذي تم تطويره للسوق لتلبية احتياجات السوق المتطورة.

٥- ابنِ علاقات جيدة: بناء العلاقات هو فرصة لتوسيع دائرتك والحصول على فرص للتعامل مع رواد الأعمال أو الشركات الأخرى خاصة تلك التي تتشابه مع مبادئك وعقلك. دائمًا ما تحب الشركات التعامل مع الشركات الاخرى التي يعرفونها ويثقون بها. تشمل العلاقات التجارية أيضًا الوصول إلى التمويل أيضًا. يرغب كل رائد أعمال في الحصول على أفضل فرصة لرؤية عرض أعماله ليصبح شركة قائمة. هذا يعني أن رواد الأعمال يجب أن يصبحوا قابلين للاستثمار بشكل كبير. من خلال رعاية العلاقات مع المستثمرين الممولين والبذرين ، وأصحاب رؤوس الأموال ، والمستثمرين من القطاع الخاص وحتى البنوك ، يمكنك ضبط العجلات لتأمين هذا التمويل المهم للغاية من رواد الأعمال.

٦- إلهِم الناس من حولك: لا يتعلق الأمر فقط فريق مؤهل ، بل يتعلق أيضًا بتعيين موظفين يشاركونك رؤيتك. عندها فقط يمكنك إلهامهم وتبادل الفوائد من أجل تنمية أعمالك.

٧- ثق في حدسك: في الأعمال التجارية أيضًا ، ليس فقط في الخلافات الاجتماعية ، فهناك اللون الرمادي ، وليس الأسود ولا الأبيض ، وهناك مواقف تشعر فيها بالارتباك. ثق بحدسك واتبع غريزتك ودعها ترشدك. لا أحد يعرف عن عملك بقدر ما تعرف انت !
ثق بنفسك.

0 التعليقات

    لا يوجد تعليقات حتى الان

العروضات الحصرية والمزادات